Opret en reparationssag
iPhone og iPad

Er der noget galt med din iPhone eller iPad? Langt størstedelen af de fejl, du oplever på en iPhone eller iPad, er softwarefejl som du selv kan afhjælpe. Dermed behøver du ikke sende den på værksted og undvære den i perioden.

Prøv først med følgende løsningsforslag. Hjælper disse ikke, kan du fortsætte med at oprette en reparationssag nederst på siden.

Opret en reparationssag - iPhone og iPad

Opret en reparationssag
iPhone og iPad

Opret en reparationssag - iPhone og iPad

Er der noget galt med din iPhone eller iPad? Langt størstedelen af de fejl, du oplever på en iPhone eller iPad, er softwarefejl som du selv kan afhjælpe. Dermed behøver du ikke sende den på værksted og undvære den i perioden.

Prøv først med følgende løsningsforslag. Hjælper disse ikke, kan du fortsætte med at oprette en reparationssag nederst på siden.

 

• Oplad din iPhone eller iPad

Din iPhone eller iPad kan godt begynde at opføre sig lidt mærkeligt, hvis de er ved at løbe tør for strøm. Start derfor med at lade dem op i mindst 10 minutter og se om det hjælper.
 

• Genstart din iPhone eller iPad

En iPhone og iPad er i bund og grund en lille computer, og ligesom en computer, har de behov for at blive genstartet med jævne mellemrum. Enheden behøver ikke være slukket mere end et par sekunder.
 

• Opdatér din iPhone eller iPad 

Apple udgiver løbende softwareopdateringer. Disse indeholder både nyheder, men sørger også for bedre sikkerhed samt forbedringer og fejlrettelser, der kan afhjælpe problemer på din enhed. Vi anbefaler, at du altid er opdateret med den nyeste software. Du kan tjekke for softwareopdateringer under Indstillinger > Generelt > Softwareopdatering.
 

• Reset din iPhone eller iPad

Du kan også prøve at resette din iPhone eller iPad. Det gør du ved at holde hjem-knappen og sluk-knappen inde samtidig. Du skal blive ved med at holde begge knapper inde indtil Apple-logoet kommer frem på skærmen. En reset vil normalt ikke fjerne eller slette noget fra din enhed, men det kan altid anbefales at tage en backup inden.
 

• Nulstil din iPhone eller iPad 

Hjælper ingen af ovenstående ting, kan du som sidste løsning prøve at nulstille din iPhone eller iPad. MEN HUSK at lave en backup af dine data først! Når du nulstiller din iPhone eller iPad bliver alt indhold slettet, og er der fejl i dine indstillinger eller lign. bliver disse også slettet.

Du nulstiller din enhed ved at gå under Indstillinger > Generelt > Nulstil > Slet alt indhold og indstillinger. Din enhed vil genstarte og er derefter helt nulstillet. Du kan nu gendanne din enhed med seneste sikkerhedskopi, enten via iCloud på enheden eller ved at tilslutte enheden til iTunes.

VIGTIGT! Inden du sender din Apple enhed til reparation

Inden du sender din iPhone eller iPad til reparation, skal du deaktivere funktionen "Find min iPhone/iPad". Hvis denne funktion ikke er slået fra, kan din iPhone og iPad ikke repareres.

Alle iPhones og iPads med iOS 7 og nyere har automatisk "Find min iPhone/iPad" slået til. Der er to måder at slå funktionen fra:
 


Sådan slår du "Find min iPhone/iPad" fra direkte på enheden

  1. Gå til Indstillinger
  2. Vælg iCloud
  3. Tryk for at slå "Find min iPhone/iPad" fra

Sådan slår du "Find min iPhone/iPad" fra via www.icloud.com
  1. Sluk først din iPhone/iPad
  2. Log derefter på www.icloud.com med dit Apple ID
  3. Klik på "Find min iPhone/iPad"
  4. Klik på "Alle enheder" og vælg den enhed, du ønsker at deaktivere "Find min iPhone/iPad" på
  5. Når enheden er fundet, skal du trykke på "Fjern fra min iPhone/iPad".
  6. Tryk herefter "Fjern" Vigtigt! Tryk ikke på "Slet iPhone/iPad"
  7. "Find min iPhone/iPad" er nu deaktiveret på din enhed


Tag backup af din iPhone eller iPad 

Inden du sender din iPhone eller iPad på værksted, anbefaler vi, at du tager en backup af din data. Det er altid en god ide at tage løbende backup af indholdet på din enhed, så du altid har mulighed for at finde al din data frem igen.

Opret reparationssag

Husk at vedlægge faktura

Når du indsender din enhed til reparation hos MobyLife, skal du huske at vedlægge din faktura. Det er nemlig dit reklamationsbevis. Din faktura er blevet sendt til den e-mail, du har oplyst ved bestilling, kort efter købet. Du skal printe og vedlægge den. Har du mistet din faktura, kan du altid kontakte kundeservice på tlf. 32 15 45 00 og få tilsendt en ny.

Opret sag