Opret en reparationssag
Android mobil og tablet

Er der noget galt med din mobil eller tablet fra Samsung, Huawei, HTC, Sony eller Alcatel? Så kan du måske selv løse problemet og dermed slippe for at undvære din enhed mens den er på værksted.

Prøv først selv med følgende løsninger. Hvis det ikke hjælper, kan du fortsætte med at oprette en reparationssag nederst på siden.

Opret en reparationssag - Android mobil og tablet

Opret en reparationssag
Android mobil og tablet

Opret en reparationssag - Android mobil og tablet

Er der noget galt med din mobil eller tablet fra Huawei, HTC, Samsung, Sony eller Alcatel? Så kan du måske selv løse problemet og dermed slippe for at undvære din enhed mens den er på værksted.

Prøv først selv med følgende løsninger. Hvis det ikke hjælper, kan du fortsætte med at oprette en reparationssag nederst på siden.

 

• Genstart din enhed

Din mobil og tablet er en lille computer, og ligesom en computer, har de behov for at blive genstartet med jævne mellemrum. Det behøver ikke være mere end et par sekunder. Det er en god idé at slukke og tænde din mobil og tablet 2-3 gange om ugen for at sikre, at den modtager alle opdateringer fra netværket.


• Fjern hukommelseskort

Hvis du har et ekstra hukommelseskort i din mobil eller tablet, så prøv at tage det ud og bruge enheden som du plejer. Et hukommelseskort, der er ved at gå i stykker, kan være skyld i fejl. Det kan fx gøre, at enheden genstarter, bliver langsom eller fryser. Vær også opmærksom på, at jo større hukommelseskort (GB), jo langsommere bliver enheden i selve menu-navigationen. 
 

• Prøv med en anden oplader

Har du problemer med opladning, så prøv at tilslutte en anden oplader for at se om det gør en forskel. Vær også opmærksom på, at mange nyere enheder kan være lang tid om at begynde opladningen, hvis de har været løbet helt tør for strøm. Det er normalt, at der kan gå op til 20 minutter inden enheden giver besked om, at den oplader.
 

• Sæt SIM-kort i anden enhed

Er der SIM-kort i din mobil eller tablet, prøv da at sætte kortet over i en anden enhed, og test om du oplever samme problem der. På den måde kan du se, om fejlen ligger på enheden eller om det er SIM-kortet den er gal med. Er det SIM-kortet, som har en fejl, kan du kontakte kundeservice på tlf. 32 15 45 00.
 

• Opdatér din enhed

Fejl på mobiler og tablets kan ofte løses ved en softwareopdatering. De fleste enheder opdateres ved at gå ind under Indstillinger (nogle gange under Mere) > Om enheden > Softwareopdatering. Vi anbefaler, at du altid er opdateret med den nyeste software.
 

• HTC og Sony Xperia mobiler: Brug den indbyggede fejlsøgning

Hvis du har en mobil eller tablet fra HTC eller Sony kan du benytte dig af den indbyggede fejlsøgning til at tjekke for hardwarefejl eller softwareopdateringer.

Find problemet i din HTC mobil
De fleste nyere HTC modeller har et selvhjælpsprogram, der kan hjælpe med at finde problemet i din mobil. Programmet kan tjekke lyd (mikrofon, intern og ekstern højttaler samt headset), trådløs tilkobling (WiFi og Bluetooth), lys (LED, display bagbelysning, flash og lyssensor), funktioner (kamera, g-sensor, oplader, vibrator, lys and bevægelsessensor, knapper, touch skærm).

1. Gå til Telefon og tast *#*#3424#*#*
2. Vælg en test og følg anvisningerne på skærmen
  
Find problemet i din Sony Xperia mobil
Har du en Sony Xperia, kan du benytte den indbyggede support Xperia Care til at finde softwareopdateringer og lave fejlsøgninger. Du kan lave et hardwaretjek ved at gøre følgende:

1. Download Xperia Diagnostics fra Google Play
2. Brug "Test enhed"
3. I "Fakta om enheden" kan du finde oplysninger om modeltype, Android version og softwarenummer

VIGTIGT! ​Tag backup af din mobil eller tablet 

Inden du sender din mobil eller tablet på værksted, anbefaler vi, at du tager en backup af din data. Det er altid en god ide at tage løbende backup af indholdet på din enhed, så du altid har mulighed for at finde al din data frem igen.

Opret reparationssag

Husk at vedlægge faktura

Når du indsender din enhed til reparation hos MobyLife, skal du huske at vedlægge din faktura. Det er nemlig dit reklamationsbevis. Din faktura er blevet sendt til den e-mail, du har oplyst ved bestilling, kort efter købet. Du skal printe og vedlægge den. Har du mistet din faktura, kan du altid kontakte kundeservice på tlf. 32 15 45 00 og få tilsendt en ny.
  Opret sag