Spørgsmål og svar
om mobilt bredbånd

Hvad gør man hvis man flytter?

Meld flytning via MIT FULLRATE.x

Hastighed

Hvordan er dækningen?

Vi anvender TDC’s mobilnetværk, som for fjerde år i træk er kåret til Danmarks bedste. Netværket dækker ca. 99,5 % af Danmark med 4G (målt på befolkningstæthed). Se din 4G-dækning derhjemme, på arbejdet, i sommerhuset osv. på vores dækningskort her:

Se dækningskort x


Hvilken hastighed kan jeg forvente at få?

Når du køber Mobilt Bredbånd hos Fullrate, får du adgang til 4G og hastigheder op til 71/43 Mbit/s.

Da hastighederne på Mobilt Bredbånd bliver påvirket af blandt andet antallet af samtidige brugere på samme sendemast, fysiske forhold i omgivelserne og afstanden til nærmeste mast, er den angivne hastighed teoretisk.

x

Udstyr

Når du bestiller Mobilt Bredbånd, får du i forbindelse med oprettelsen leveret et SIM-kort. Hvis du ikke selv har udstyr til at komme online, kan du låne eller leje modem/router hos os.

Hvis du bestiller en af pakkerne STOR eller GIGA, får du en lånerouter med til 0/md., som du kan bruge lige så længe, du har abonnementet.

Bestiller du FLEX eller BASIS, har du mulighed for at leje et modem eller en router. Du kan se de aktuelle månedlige lejepriser her.

Hvilke tekniske foranstaltninger skal man være opmærksom på?

Kan Bredbånd ToGo hoppe over på andre net end TDC's, og hvad koster det?

Så længe du ikke har aktiveret roaming på dit abonnement, vil du alene opnå forbindelse via Fullrates netværksaftale, som ikke koster ekstra, men er inkluderet i abonnementsprisen. Har du derimod aktiveret roaming på dit abonnement, kan du i yderområderne af Danmark opleve, at der skabes forbindelse via en udenlandsk operatør. Det er derfor vigtigt, at du selv er opmærksom på, hvilken operatør der anvendes, når du har aktiveret roaming - også når du er i Danmark.

x

Er der styresystemer I ikke yder support på?

Ja, ældre versioner af OS og Linux. Prøv eventuelt at spørge i vores Forum - der er højst sandsynligt hjælp at hente.

x

Kan man være flere pc'er på samme forbindelse samtidigt?

Som udgangspunkt kan man ikke have flere pc'er tilsluttet samtidig, dog findes der på markedet routere, der kan anvendes til dette formål. Fullrate understøtter og/eller sælger ikke sådanne routere.

x

Kan man bruge Bredbånd ToGo i en stationær pc?

Ja, du sætter blot modemmet i en USB-port på den stationære pc.

x

Kan man sætte sit SIM-kort direkte ind i en pc?

Ja, hvis du har en pc med SIM-kort modem indbygget, kan du sætte SIM-kortet direkte i pc'en. Vi yder ikke support på det, men prøv om du kan finde svaret i vores kundeforum.

x

Kan min mobiltelefon anvendes som modem?

Ja, hvis du ønsker at bruge en mobiltelefon som modem til Bredbånd ToGo er det muligt. Der er ikke support på opsætning af det hos Fullrate, men prøv om du kan finde svaret i vores kundeforum.

x

PIN / PUK kode og spærring

Spærring af Bredbånd ToGo?

Hvis dit SIM-kort bliver stjålet eller bortkommer på anden vis, skal du øjeblikkeligt spærre kortet. Dette skal ske på MIT FULLRATE eller ved telefonisk henvendelse til Fullrate. Du har efterfølgende mulighed for at bestille nyt SIM-kort eller genåbne dit eksisterende SIM-kort på MIT FULLRATE.

x

Kan man ringe fra SIM-kortet?

Nej, SIM-kortet kan ikke anvendes til telefoni.

x

Hvor finder jeg min PIN- og PUK-kode?

Fullrate sender senest tre hverdage efter, vi har modtaget din bestilling, PIN- og PUK-kode til din e-mail-adresse. Koderne kan til hver tid genfindes på MIT FULLRATE.

x

Hvordan får man en PIN-kode?

Fullrate sender din PIN- og PUK-kode til din e-mail-adressse senest tre dage efter, vi har modtaget bestillingen. Du kan altid logge ind på MIT FULLRATE og finde både PIN- og PUK-kode der, hvis du har glemt dem eller mistet den oprindelige e-mail.

x

Hvordan skifter man PIN kode?

  • Du skifter PIN-koden i programmet Mobile Partner
    • Klik på Modify PIN....
    • Marker indtastningsfeltet til højre for Current PIN:, og indtast den nuværende PIN-kode.
    • Marker indtastningsfeltet til højre for New PIN, og indtast den nye PIN-kode.
    • Marker indtastningsfeltet til højre for Confirm New PIN:, og indtast den nye PIN-kode igen, og bekræft med OK.

    Hvis du indtaster en forkert PIN-kode tre gange, bliver SIM-kortet låst. For at låse SIM-kortet op igen, skal du indtaste PUK-koden (står i velkomstbrevet sammen med PIN-koden).

x

Hvor mange gange kan man taste forkert PUK kode?

Hvis du indtaster en forkert PUK-kode 10 gange, låses SIM-kortet permanent, og du skal have tilsendt et nyt SIM-kort. Kontakt Fullrates kundeservice. Udsendelse af nyt SIM-kort er forbundet med en mindre administrationsomkostning.

Du kan altid se vores gældende prisliste her.

x

Kan man slå PIN koden fra

Hvis du vælger at slå PIN-koden fra, er SIM-kortet åbent for enhver, der måtte komme i besiddelse af det. Vi anbefaler derfor, at du ikke slår PIN-koden fra. Du kan i stedet ændre PIN-koden til noget, du bedre kan huske.

  • Du slår PIN-koden fra i Mobile Partner
  • Gå til menuen Tools -> PIN Operations -> Disable PIN Verification...
  • Tast din nuværende PIN-kode, og bekræft med OK.

    Hvis du indtaster en forkert PIN-kode tre gange, bliver SIM-kortet låst. For at låse SIM-kortet op igen, skal du indtaste PUK-koden (står i velkomstbrevet sammen med PIN-koden).

x

Forbrug

Hvor kan jeg se status for mit forbrug?

Du kan altid følge dit forbrug på MIT FULLRATE. Det er også muligt at tjekke forbruget med Mobile Partner, vær dog opmærksom på, at dette kan afvige fra det aktuelle forbrug, vi anbefaler derfor at du altid tjekker dit forbrug på MIT FULLRATE.

x

Kan det bruges i udlandet og hvad koster det?

Ja, på MIT FULLRATE har du mulighed for at aktivere roaming på dit Bredbånd ToGo-abonnement. Anvendelsen forudsætter dog, at Fullrates netværksaftale understøtter aftale med den/de operatører, der findes i det aktuelle land.

Udlandstrafik er ikke inkluderet i abonnementet, og du vil derfor blive opkrævet separat for eventuelt forbrug i udlandet.

x

Hvad koster det at bruge Bredbånd ToGo i udlandet?

Følg guiden, hvis du har problemer med at komme på internettet i udlandet. Bemærk! Det er meget dyrt at bruge Bredbånd ToGo i udlandet - fx kan ½ times forbrug nemt koste mere end 2.000 kr., selvom du ikke downloader store filer.

Roaming
Pris Opr. Md.
Roaming, aktivering 0,- 0,-
Roaming, deaktivering 0,- 0,-
Priser for roaming
Område Pris pr. megabyte
Norden og EU 20,-
Øvrige Europa 90,-
Øvrige verden 115,-

Ved aktivering af roaming, er der en kreditgrænse på 1.500 kroner per måned. Fullrate gør opmærksom på, at registrering af udenlandsk datatrafik sker med forsinkelse, hvorfor dette maksimum alene er en indikator for, at dit forbrug har nået kreditmaksimum. Der er stor risiko for, at din regning overstiger grænsen.

Der afregnes per påbegyndt session for både afsendt og modtaget data. Afregningsenheden for dataforbrug er pr. 50 kB.

x

Hvilke udbydere samarbejder Fullrate med i udlandet?

Fullrate anvender TDC's netværk og samarbejdspartnere i udlandet. For at aktivere Bredbånd ToGo i udlandet, skal du manuelt vælge en af disse operatører. Hvis du har spørgsmål vedrørende aftaler med udenlandske operatører, kan du kontakte Fullrate kundeservice.

x

Hvilke områder er dækket af Bredbånd ToGo i udlandet?

  • EU og Norden: Belgien, Bulgarien, Cypern, Estland, Finland, Frankrig, Færøerne,Grækenland, Grønland, Holland, Irland, Island, Italien, Letland, Liechtenstein, Litauen, Luxemburg, Malta, Norge, Polen, Portugal, Rumænien, Schweiz, Slovakiet, Slovenien, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tjekkiet, Tyskland, Ungarn og Østrig.
  • Øvrige Europa: Albanien, Bosnien Hercegovina, Hviderusland, Kroatien, Makedonien, Moldova, Montenegro, Serbien, Tyrkiet og Ukraine.
  • Øvrige Verden: Australien, Bahrain, Canada, Forenede Arabiske Emirater, Hongkong, Indien, Japan, Kina, Kuwait, New Zealand, Oman, Pakistan, Saudi Arabien, Singapore, Sydafrika, Taiwan, Thailand, Tunesien, USA, Vietnam og alle lande, der ikke er nævnt under de øvrige zoner.
x

Produktet

Kan jeg skifte fra et Mobilt Bredbånd-produkt til et andet?

Ja, du kan ændre dit nuværende produkt til et andet via MIT FULLRATE eller ved at kontakte kundeservice.

x

Opsigelse

Hvordan opsiger jeg mit abonnement?

Hvis du ønsker at opsige dit abonnement, anbefaler vi dig at ringe til os på 32 15 45 10.
Læs mere her.

x

Skal jeg ved opsigelsen selv betale for, at udstyret bliver returneret?

Ja, returnering af det lånte udstyr er for egen regning.

x

Hvor længe er jeg bundet af mit Fullrate abonnement?

Der er en bindingsperiode på seks måneder fra etablering af Fullrate Bredbånd ToGo.

x

Hvor skal jeg sende udstyret hen, når jeg skal returnere dette?

Da den lånte bredbåndsrouter er Fullrates ejendom, bedes du returnere udstyret til: Fullrate A/S, C/O MatKon, Måløv Byvej 229 K, 2760 Måløv

x

Kan man overdrage sit Mobile Bredbånd til en anden?

Ja, du kan overdrage dit Bredbånd ToGo til en anden person. Dette gør du ved at logge ind på MIT FULLRATE, trykke på det abonnement du ønsker overdraget og derefter trykker du på Overdrag Abonnement.