Mobil - Spørgsmål og svar

Forbrugstakseret data

Om forbrugstakseret data og datapakker

Forbrugstakseret data er en af dine to muligheder for at benytte data hos Fullrate.

Du kan bruge forbrugstakseret data til at sikre, at du kan fortsætte med at anvende data, selvom du skulle nå at opbruge indholdet af din månedlige datapakke.

Du kan også bruge forbrugstakseret data i stedet for at abonnere på en månedlig datapakke. I så fald bliver du blot afregnet pr. MB data, som du bruger. Prisen er 50 øre pr. MB.

Når du med forbrugstakseret data har nået et dataforbrug på 300,-, lukker vi midlertidig for din dataforbindelse. Ønsker du derefter at anvende mere data, kan du nemt få adgang til dette ved at sende en SMS til 1919 med teksten "Fortsæt data". Herefter kan du forbruge yderligere 300,-, inden vi igen spærrer din dataforbindelse midlertidigt og så fremdeles.

Du kan til enhver tid vælge at tilkøbe en datapakke som fornyes automatisk hver måned eller du kan opgradere din nuværende datapakke til en pakke med mere dataindhold. Du kan derudover købe yderligere data ved at sende en SMS til 1919 med teksten "Mere data".

Muligheden for forbrugstakseret data er som udgangspunkt slået til, men du har mulighed for at slå det fra via MIT FULLRATE. I så fald skal du være opmærksom på, at det ikke vil være muligt at forbruge data, hvis du ikke har en datapakke eller hvis indholdet er opbrugt.

x

Hvad sker der, hvis jeg har sat et saldomaksimum på min konto på under 300 kr.?

Hvis du har valgt et saldomaksimum på dit mobilabonnement på eksempelvis 200,-, så lukkes dit abonnement, når du har haft et samlet forbrug af data og tale på 200,-.

x

Hvordan vælger jeg forbrugsafregnet data fra?

Du kan vælge forbrugstakseret data fra på MIT FULLRATE under "Opsætning".

Du skal være opmærksom på, at det i så fald ikke vil være muligt at anvende data, hvis du ikke har valgt en datapakke eller hvis indholdet af din datapakke er opbrugt.

x

Hvad sker der, når jeg har opbrugt indholdet af min datapakke?

Vi giver dig besked, når du har brugt 80 % af dataen i din datapakke, samt når pakkens fulde indhold er opbrugt.

Når du har opbrugt din datapakke, overgår du automatisk til at blive faktureret pr. MB data du bruger, medmindre du har slået funktionen forbrugstakseret data fra via MIT FULLRATE. Prisen for forbrugstakseret data er 50 øre pr. MB.

x

Er der nogen sikkerhed for, at jeg undgår høje regninger for brug af data?

Ja, når du når et forbrug på 300,- (inkl. moms) af forbrugstakseret data, lukker vi midlertidigt for muligheden for at anvende data.

Du vil inden da modtage en meddelelse herom, og du vil få mulighed for at få åbnet dataforbindelsen igen. Du skal blot sende en SMS til 1919 med teksten "Fortsæt data", hvorefter du kan forbruge for yderligere 300,- data, indtil vi igen spærrer dataforbindelsen midlertidig og så fremdeles.

Du kan til enhver tid vælge at tilkøbe en datapakke eller opgradere din nuværende datapakke ved at sende en SMS til 1919 med teksten "Mere data", hvis det viser sig, at du generelt har brug for mere data til rådighed hver måned.

x

Pris når taletid er opbrugt.

Hvad koster det at ringe, hvis jeg har opbrugt min taletid i en måned?

Hvis du taler mere end de timer der er inkluderet i din mobilpakke, vil du blive takseret for hvert påbegyndt minut efter gældende prisliste.

x

Generelt om Fullrate Mobil

Hvordan kan jeg se hvor meget taletid/data jeg har brugt?

Under Forbrug Mobil på MIT FULLRATE kan du få et overblik over dit aktuelle forbrug, og hvor mange minutters tale/MB data du har til rådighed resten af måneden.

Alternativt kan du sende en sms til 1919 med teksten "FORBRUG", og du vil modtage en SMS, hvor din aktuelle saldo på hhv. tale og data vil fremgå.

x

Hvad er Fullrate til Fullrate?

Med Fullrate til Fullrate ringer du frit til andre Fullrate mobilkunder. Dette er en ekstra service, som Fullrate tilbyder sine mobilkunder. Læs mere om Fullrate til Fullrate her

x

Kan jeg få overført mobilnummeret fra mit eksisterende mobilselskab?

Ja, hvis du ønsker at overføre dit eksisterende mobilnummer, vælger du dette når du bestiller Fullrate Mobil.

x

Kan jeg bruge Fullrate Mobil til min gamle telefon?

Ja det kan du sagtens. Dog kan du risikere, at din telefon er låst af det selskab, hvor du har købt mobilen. Er dette tilfældet, skal du blot kontakte det selskab hvor du har købt mobilen, og få oplyst din SIM-lock-kode.

Er din mobil mere end seks måneder gammel, er dit tidligere mobilselskab forpligtet til at oplyse dig koden. Desværre kan Fullrate ikke hjælpe med dette.

x

Hvordan fungerer min telefonsvarer?

Din telefonsvarer er automatisk tilknyttet dit Fullrate Mobil abonnement.

Nummeret til Fullrates telefonsvarer er 5110 0128 og koster minutter fra din taletid eller alm. minuttakst, hvis du har opbrugt din taletid. Opkald til din telefonsvarer på mobilen er ikke inkluderet i Fri Fullrate til Fullrate.

x

Kan man anvende Fullrate Mobil i udlandet?

Ja, men husk, at der gælder andre priser når du modtager og foretager opkald i udlandet. Se de aktuelle udlandspriser her

Som udgangspunkt er både tale- og dataroaming aktiveret i udlandet. Du kan dog vælge at deaktivere dette via MIT FULLRATE, hvis du ikke ønsker at være online via din mobil i udlandet.

x

Hvor meget data bruger min mobiltelefon?

Dataforbruget varierer meget. E-mails kan være så små som 2 kB, men vil typisk være større. Størrelsen afhænger af format, indhold af billeder og vedhæftede filer. For 1 MB kan man cirka browse på 50 standardsider, modtage/sende 3.500 e-mails (kun tekst) eller afspille ½ Mp3 fil (2 min.).

Vejledende eksempler på dataforbrug (1MB = 1024kB)
Mail (kun tekst) 5-10 kB
Mail med lille billede 10-20 kB
WAP side 10-20 kB
Download af et "spil" 100-200 kB
x

Hvilke oplysninger om mit mobilnummer bliver offentligt tilgængelige?

Du bestemmer selv, hvordan du ønsker at fremstå, når du bestiller dit Fullrate Mobil. Du har følgende valg:

  • Normalt: Dit navn, mobilnummer og adresse vil være oplyst.
  • Udeladt telefonnummer: Dit navn og adresse vil være oplyst.
  • Udeladt adresse: Dit navn og telefonnummer vil være oplyst
  • Hemmeligt: Ingen oplysninger vil være oplyst

Du kan ændre dine indstillinger her

Fullrate rapporterer navne, adresser og mobilnumre til Oplysningen/118 og til De Gule Sider A/S. Hvis du ønsker at fremgå på andre oplysningstjenester, skal du selv henvende dig til dem.

x

Jeg vil gerne ændre min Fullrate mobilpakke

Hvordan skifter jeg mobilpakke?

Du kan vælge en ny pakke og skifte direkte via MIT FULLRATE.

  • Hvis du skifter til en større pakke, betaler du kun den nye pakkepris for hele måneden, da du får den fulde pakke til rådighed med det samme.
  • Hvis du skifter til en mindre pakke kan skiftet gennemføres ved næste månedsskifte + 30 dage.
x

SIM-kortnummer

Hvor kan jeg finde min SIM-kortnummer?

Hvis du vil være kunde hos Fullrate skal du overføre dit mobilnummer. Du skal derfor oplyse dit mobilnummer og dit SIM-kortnummer. SIM-kortnummeret står på det SIM-kort, som sidder i mobiltelefonen.

På de fleste mobiltelefoner skal du tage SIM-kortet ud af telefonen for at aflæse nummeret, som består af mellem 11 og 20 cifre.

På nogle smartphones og tablets (iPhone, iPad og Windows Phone) kan du se SIM-kortnummeret (ICC nummeret) direkte på telefonen.

På Android-telefoner kan du ikke se SIM-kortnummeret direkte på telefonen. Du kan i stedet benytte en gratis app kaldet "Sim info" fra Google Play.

iPhone/iPad Windows Phone (7,5 og nyere)
Tryk på Indstillinger -> Generelt -> Om
Du finder simkort-nummer ud for "ICCID", når du scroller ned på siden.
På startskærmen trykker du på Pil til højre - Indstillinger -> Om -> Mere info.
Simkort-nummeret finder du ud for "SIM ID".
   
x

Sms'er i udlandet

Hvordan er reglerne for opdeling af lange SMS'er fra udlandet?

Når du er i udlandet og sender SMS'er til Danmark, eller når du sender SMS'er fra Danmark til udlandet, betaler du for at sende dem. Det er derfor en god idé at være opmærksom på, hvordan en SMS er defineret.

Hovedreglen er:
En SMS kan være op til 160 tegn lang, hvis den bliver skrevet med dansk alfabet og med almindelige bogstaver. Hvis en besked bliver mere end 160 tegn lang, bliver beskeden delt i to SMS'er, og syv tegn fra hver besked bliver reserveret til at binde beskederne sammen. Det betyder, at der kan være op til:

Maksimalt antal tegn:

160
306
459
612
765

Antal SMS'er:         

1
2
3
4
5

Den vigtige undtagelse
Hvis du bruger specialtegn som smileys, så kan de fylde noget mere end et tegn. Hvis du bruger standard-smileys, så er det ikke et stort problem; en almindelig glad smiley :-) fylder f.eks. 3 tegn. Hvis du har hentet særlige smileys ("humørikoner" / "emojies"), så kan de fylde meget mere - hvert af tegnene kan fylde mere end en sms. Der kan ikke siges noget generelt om, hvor meget humørikonerne fylder, da det afhænger helt af, hvor de er hentet. Beskeden vil som hovedregel blive lavet om til en MMS, hvis du bruger humørikoner, men hvis to iPhones sender emojies til hinanden, kan de blive konverteret til (mange) tegn i SMS'er.

x

 

x

Probemer med kald, sms eller data?

Hvis du har problemer med at ringe, sende sms eller bruge data på din telefon, så afhjælpes problemet i mange tilfælde blot ved at slukke helt ned for telefonen og starte den op igen. Husk at du skal bruge din PIN kode, når du starter telefonen op igen.

Hvis det ikke hjælper at genstarte telefonen, så kan du med fordel prøve simkortet i en anden telefon, for at finde ud af om fejlen ligger på simkortet, eller om det er din mobiltelefon der er noget galt med. Virker simkortet i en anden telefon, så skyldes problemet at din telefon enten mangler den korrekte opsætning, eller at din telefon er gået i stykker. Du kan finde aktuelle opsætninger til din telefon her.

Virker simkoret ikke i en anden telefon, så kan simkortet være gået i stykker. Kontakt vores kundeservice på 32 15 45 00, så hjælper vi med en videre fejlsøgning.

x