Fejlsøgning på bredbånd 

Hvis du oplever problemer med at komme på internettet, er her 4 enkle ting du kan undersøge inden du kontakter os. 

kabeltjek

Start med at undersøge om alle kabler er forbundet korrekt til routeren og at routeren er tændt. Du finder en vejledning til hvordan kablerne skal være forbundet til din router, ved at klikke på din router via OPTSÆT MIT INTERNET
 

Forbindelse

Lamperne på routeren kan fortælle om der er forbindelse fra Fullrate til din router. Lamperne kan være forskellige alt efter hvilken type bredbåndsforbindelse du har, og hvilken router du har. 
 

+bredbånd via telefonstik 

Der skal være konstant grønt lys i lampen hvor der står enten DSL eller . Lampen hvor der står enten INTERNET eller  vil blinke såfremt du er på internettet. 

+bredbånd via kabel-tv stik 

Der skal være konstant grønt lys i lamperne hvor der står upstream og downstream, S eller  og . Der vil derudover være grønt lys i lampen hvor der står internet@ eller 

+fiber bredbånd

Der skal være konstant lys i lampen hvor der står enten internet eller  på din router. Derudover bør du undersøge, at der også er lys i lamperne hvor der står PON og DATA på din mediekonverter og at der ikke er knæk på kablet mellem din mediekonverter og dit fiberstik.

+hybrid bredbånd

Der skal være konstant grønt lys i lamperne hvor der står DSL og mode. Derudover bør der også være lys i mindst én af stregerne hvor der står signal. Lampen hvor der står internet vil blinke såfremt du er på internettet. 

Hvis lamperne lyser som de skal, kan du springe til punkt 4 WiFi og ellers læs videre fra punkt 3 DRIFTSINFORMATION. 

driftsinformation

Du kan undersøge om der er en generel fejl i netværket i dit område via vores driftsinformationside

Er der ikke meldinger om generelle fejl i dit område, bør du forsøge at genstarte din router. Det gør du ved at slukke routeren. Vent herefter 5 minutter og tænd for routeren igen. 

Virker det fortsat ikke efter at have genstartet routeren, bør du springe til punkt 5 og kontakte Fullrate Support. 

Wifi

Hvis du ikke kan komme på internettet selvom du kan se på routeren at de korrekte lamper lyser, kan det være dit WiFi-signal der er problemet. Start med at undersøge at WiFi er slået til på routeren. 
 

+Bredbånd via telefonstik

Der skal være konstant lys i lampen hvor der står enten trådløs eller . Er der ikke lys i lampen kan du aktivere WiFi ved at trykke på knappen hvor der står enten trådløs eller WiFi bagpå routeren. 
 

+bredbånd via kabel-tv stik

Der skal være konstant lys i lampen hvor der står enten WiFi eller . Er der ikke lys i lampen kan du aktivere WiFi ved at trykke på knappen hvor der står enten WiFi eller  ovenpå routeren. 
 

+fiber bredbånd

Der skal være konstant lys i lampen hvor der står enten trådløs eller . Er der ikke lys i lampen kan du aktivere WiFi ved at trykke på knappen hvor der står enten trådløs eller . Er der ikke lys i lampen kan du aktivere WiFi ved at trykke på knappen hvor der står enten trådløs eller WiFi bagpå routeren. 
 

+hybrid bredbånd

Det er ikke muligt at slå WiFi til og fra på routeren, og derfor bør lampen hor der står WLAN lyse og du skulle kunne forbinde til routerens trådløse netværk.

Hvis WiFi er slået til på routeren, bør du undersøge at den enhed du vil på internettet med er forbundet til routerens trådløse netværk og at du har signal. 

Har du forbundet til routerens trådløse netværk og har du signal på din enhed men fortsat ikke kan komme på internettet, bør du gå videre til punkt 5 og kontkte Fullrate Support. 

Vores eksperter sidder klar til at hjælpe

Hvis du efter at have læst vores guide, fortat ikke kan komme på internettet, sidder vores eksperter klar til at hjælpe dig. 

Du finder kontaktoplysninger til Fullrate Support her.

WiFi-scanner

Med Fullrate 100% WiFi App kan du tage målinger forskellige steder i din bolig og få et bedre overblik over støjforhold og signalstyrke samt få tips og gode råd til forbedringer.

100% WiFi er gratis og kan bruges af alle - også selvom du endnu ikke er kunde hos Fullrate.

hent i= nu på=