Fejlfinding

Her kan du finde gode råd til, hvad du selv kan gøre, hvis du har problemer med dit Fullrate Bredbånd. Vælg din bredbåndsteknologi og få en række forslag til, hvad du eventuelt selv kan undersøge, inden du kontakter os.

Bredbånd via Telefonstik (DSL)

Driftsinformation

Hvis du oplever problemer med din Fullrate bredbåndsforbindelse via telefonstikket (DSL), kan du eventuelt først undersøge, om der er en generel netværksfejl i dit område.

Se driftstatus her


Forbindelse

Du kan undersøge, om der er forbindelse til dit udstyr ved at se på lamperne på din router. Når routeren har forbindelse gennem telefonstikket, vil der være konstant lys i lampen, hvor der står DSL eller . Hvis der ikke er lys, bør du undersøge det lysegrå kabel, der går fra bagsiden af routeren, hvor der står DSL. Følg kablet med fingrene og sørg for, at det er tilsluttet til dit telefonstik, og at der ikke er skader på kablet.

Når din router er online, vil lampen blinke, hvor der står Internet eller . Hvis lampen lyser rødt eller er slukket, kan det være en god idé at nulstille routeren.
 

WiFi

Hvis du ikke kan komme på nettet med din mobil, tablet eller bærbare computer, kan det være, at det trådløse signal er blevet slukket. Du kan se på routeren, om dit WiFi er tændt eller slukket ved at se på lampen, hvor der står Trådløs eller . Er de rikke lys i lampen, kan du tænde for det på knappen, hvor der står WiFi eller Trådløs på bagsiden af routeren.

Bredbånd via Kabel TV-stik (COAX)

Driftsinformation

Hvis du oplever problemer med din Fullrate bredbåndsforbindelse via kabel TV-stikket (COAX), kan du eventuelt først undersøge, om der er en generel netværksfejl i dit område.

Se driftstatus her


Forbindelse

Du kan undersøge, om der er forbindelse til dit udstyr ved at se på lamperne på din router. Når routeren har forbindelse gennem TV-antennestikket, vil der være konstant lys i lampen, hvor der står Upstream og Downstream eller S. Hvis der ikke er lys, bør du undersøge dit routerkabel, der går fra bagsiden af routeren til dit antennestik i væggen. Følg kablet med fingrene og sørg for at det er tilsluttet dit TV-antennestik, og at der ikke er skader eller knæk på kablet.

Når din router er online, vil der være lys i lampen, hvor der står Internet eller @. Hvis lampen er slukket, kan det være en god idé at genstarte routeren.
 

WiFi

Hvis du ikke kan komme på nettet med din mobil, tablet eller bærbare computer, kan det være, at det trådløse signal er blevet slukket. Du kan se på routeren, om dit WiFi er tændt eller slukket ved at se på lampen, hvor der står WiFi eller . Er der ikke lys i lampen, kan du tænde for det på knappen, hvor der står WiFi eller  i toppen af routeren.

Fiber bredbånd

Driftsinformation

Hvis du oplever problemer med din Fullrate bredbåndsforbindelse via Fiber, kan du eventuelt først undersøge, om der er en generel netværksfejl i dit område.

Se driftstatus her   


Forbindelse

Du kan undersøge, om der er forbindelse til dit udstyr ved at se på lamperne på din router.

Når routeren har forbindelse til din fiberinstallation, vil der være lys i lampen, hvor der står Internet eller . Hvis lampen lyser rødt eller er slukket, kan det være en god idé at prøve at nulstille routeren. Du bør også undersøge, om der er lys i din medieconverter ved din fiberinstallation og sikre dig at kablet, der går fra medieconverteren til din router, er tilsluttet korrekt og uden skader eller knæk.


WiFi

Hvis du ikke kan komme på nettet med din mobil, tablet eller bærbare computer, kan det være, at det trådløse signal er blevet slukket. Du kan se på routeren, om dit WiFi er tændt eller slukket ved at se på lampen, hvor der står Trådløs eller . Er der ikke lys i lampen, kan du tænde for det på knappen, hvor der står WiFi eller Trådløs på bagsiden af routeren.

Hybrid bredbånd

Tekst

Vores eksperter sidder klar til at hjælpe

Hvis du efter vores guide forsat ikke kan komme på internettet, sidder vores eksperter klar til at hjælpe dig.

Kontakt Fullrate Support